Svearike

Åkte hem igår, bort från härliga Edinburgh, men till snörika och juliga Sverige! För mig gick hela resan bra, att planet blev lite mer än en timme försenat gjorde liksom ingenting med tanke på det kaos som väntade andra. Med andra menar jag bland annat vännerna McEwen och Hannah! Jag flög med Ryan (f***ing) Air och slapp mellanlanda på Heathrow som de behövde göra (blir så när man har mycket packning och Ryan Airs 15 kilo är bara aningen för lite). Vet ännu inte om de kom hem igår, eller om de fick övernatta där! Deras plan från Edinburgh blev oerhört försenat, men om de hade tur kanske planet från Heathrow blev försenat med... nej, usch, hoppas de kom dit, skrattade åt sina tidigare bekymmer, gick på planet i lugn och ro och just nu är glada och nöjda i Sverige!
Kom på att jag inte var klädd för minusgrader idag. Brrr!! Vi handlade julmat och de sista julklapparna och jag sprang runt med kameran i högsta hugg för att ha något att visa när jag är tillbaka i Embra (mmm... ligger bra i munnen!). Solen sken så himla vackert och snön gnistrade. Det var be-DÅ-rande! Jag hoppade dock över att ta bilder på de fula husen och de mindre vackra vyerna; nu ska alla få tro jag bor i en liten by med bara röda gamla hus i prydliga rader, där folk faktiskt tar sparken till matvarubutiken och där folk faktiskt använder telefonautomaten från femtiotalet som står så nostalgiskt i hörnet av bankbyggnaden... de kan ju få tro det...!

Kommentarer
Postat av: O8h7w

Ojoj, nu var det tätt mellan uppdateringarna. Se upp så du inte får skrivkramp, eller blir bloggberoende, eller nåt...



Välkommen hem! Men "tillbaka i Embra", det låter som om du bara blir hemma över jul... ?



Vi har haft väldigt vackert väder här i en vecka nu, och ändå har jag inte tagit ett enda foto än. (Inte haft tid att sno brorsans kamera) Och visst kan folk få tro att det finns små byar med röda stugor, folk som tar sparken till lanthandeln och telefonkiosker...

2009-12-22 @ 23:41:31
Postat av: O8h7w

Hoppsan! Med det här färgschemat syns det inte att det är jag som skrev - om man inte kommer på det och markerar texten d.v.s.



Röd text på röd bakgrund är inte så lyckat, bara så du vet :) /O8h7w

2009-12-22 @ 23:43:43
Postat av: Hannah

Men till slut vi kom i alla fall hem! Britter och snö alltså... Tacka vet jag Sverige, där samhället fungerar trots att allt är täckt med snö. God jul i efterskott förresten!

2009-12-27 @ 12:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0