Hittat lägenhet!

Så lycklig, har hittat en lägenhet att dela här borta! Blev den första jag kollade på, för de andra (förutom en av dem) var verkligen... helsunkiga. Då ska man ha på minnet att jag faktiskt valde ut de jag ville kolla på väldigt noga av alla dem som fanns. Man väljer helt enkelt att utelämna vissa detaljer när man lägger ut sitt extrarum på internet sådär... verkade så bra på korten, men sedan var verkligheten annorlunda. Men, som sagt, en av de jag kollade på igårvar faktiskt helt ok, men läget var det inte. Alldeles för långt borta och tar ca 25 minuter till centrum. Väldigt fint hus var det dock, med trevliga invånare!
Blev dock lyan med de tre killarna. Ringde och frågade om möblerna och de sa att jag kunde ta skrivbordet som stod i vardagsummet. Så, det går nog att fixa till rummet. Kanske till och med kan fråga om jag ka måla om väggarna...? Det roliga med den här lägenheten är att den inte var mycket dyrare än de fyra andra jag hittade...! Helvrickat!
Hur som, här kommer lite bilder på min kommande bostad över sommaren!

Hallen



Köket



Mitt rum



Vardagsrum med dess invånare!



Vy över slottet från vardagsrummet



Hoppsan!

Bloggandet har kommit rejält på efterkälken på sista tiden... sorry! Ska bättra mig! Snabb genomgång om vad om hänt på sista tiden (ska lägga mig, men vill att den blir varm och gosig först, med hjälp av värmemadrassen!).
Jo, jag har startat mitt letande efter flat share här omkring! Finns otroligt mycket, men när man kollar närmre är det inte lika lätt. Var och inspekterade en lya igår och blev mäkta imponerad av läget. Stenkast från slottet, så från vardagsrummet var det en OTROLIG vy, liksom från takåsarna (yes, det är topvåningen, så de har en trappa upp dit. Killen som röker går upp där och spatserar till exempel). Väldigt fint - förutom rummet jag skulle ha. Beigefärgade väggar och beigefärgad heltäckningsmatta. Inget skrivbord och lite utrumme för kläder och annat man har. Ska ringa och fråga om de har extra saker, annars tror jag att det inte blir något där. Dessutom skulle jag dela med 3 killar i åldern 25 något (om inte lite äldre?). De verkade helschyssta, men ändå... bättre om det är en mix!
De skickade mig ett meddelande igår och sa att jag skulle få rummet om jag ville ha den och jag svarade att jag skulle ge dem besked i morgon. Därför har jag nu haft lite av en tidspress på mig! Fixat så jag kan komma och kolla på fyra (!) andra i morgon. Första 13.00, andra 15.00, tredje 17.30 och slutligen den sista 19.30. Kommer troligen vara rätt trött i morgon....!!!! Hoppas att någon av dem är ett sådant där "klick- ooops perfekt för mig!", annars kan det bli lite tricky. Så irriterade att lägenheten igår skulle vara så himla otroligt skön i övrigt! verkligen huge och vacker med högt i tak och allt....! hrmf...
Ska försöka flörta med Artur och se om han kan följa med på dem alla i morgon. Han ska hänga med på de två första, men sedan skulle han hem och äta. Ska erbjuda att jag bjuder honom på middag som tack för sällskapet. Känner det som om jag ska bestiga Mount Everest och inte åka runt med buss och kolla runt på lägenheter. Kameran ska vara i högsta hugg och sedan vet jag förhoppningsvis vad jag ska göra i morgon kväll. Puh!
Förutom att fixa med lägenhet måste jag skriva CV och leta jobb - något jag ska ta i tu med när jag fixat lägenhet. Förövrigt är DET PÅ TIDEN att jag PLUGGAR inför IELTS-examen. Tiden rinner iväg och jag har inte ens börjat än! Så himla mycket samtidigt att jag kommer helt ur gängorna här!

Så, det var en snabb uppdatering av läget just nu! Ska verkligen försöka att uppdatera lite oftare från och med nu ;)

RSS 2.0