Förkylning, men ack så aktiv!

Jepp,jepp. Den här veckan kommer inte att vara nådig! På tisdagen var det Ceilidh på The Lot, som vanligt, och så är det ännu en på fredag, fast då den stora i South Halls. På onsdagen var det tänkt att jag skulle gå på Ceilidh-kurs, men det var då jag blev förkyld. Går nästa vecka istället! Idag är en intressant dag, eftersom jag ska gå på min första lektion i skotsk steppdans! Vettskrämd och nervös? Inte alls.... Nej, men det ska bli riktigt roligt, även om det är något helt nytt och mina "dansskor" som mamma sände från Sverige inte anlänt ännu. Plus det faktum att näsan rinner och är röd.
Igår gick vi och kollade på Sherlock Holmes på bio. Kanske lite för modern i min smak- menar, en massa specialeffekter och slow motion rörelser som i Matrix?? - men helt okej för en skön avslappnad eftermiddag! Innan dess gick jag och Pascalle och käkade fish and chips alldeles i närheten. Vi frågade i skolan var man kunde få tag på det bästa stället för denna klassika rätt och till vår förvåning hamnade denna billiga håla på top fyra, jämte ställen där man får betala ivarjefall fyrdubbla priserna. Vi ska dra med Juliana till samma ställe aningen i morgon eller lördag och funderar dessutom på att prova deras specialité "Deep fried Mars bars". Man undrar ju hur det smakar. Men, är vi tre som delar på läskigheterna, så kanske det inte är så farligt! Vet att Niklaus testade det, antagligen köpte han det på samma ställe, men vet inte vad hans sista utlåtande om snackset blev. 
På lördag har vi planerat en korgrunda i samma andra som förra lördagen. Vi startade med kära gamla Greyfriars Bobby's, dit jag drog ett gäng enbart för den mysiga stämingen och killen som spelar folkmusik där. Pinsamt nog hade han fortfarande semester och kommer tillbaka i februari! Jag som hade ett litet paket med svenskt hembakat godis med mig enbart för honom...! När de stängde runt elva var min tanke att gå hem och sova, eftersom vi skulle åka till Glasgow rätt tidigt följande dag. Men, majoriteten ville vidare till mer aktiva ställen och jag sa inte mot länge. Vi begav oss Frankenstein, där jag kände mig riiiiktigt malplacerad till en början. Inte alls min slags musik. Men, så ändrade de plötsligt musikstilen och de spelade godingar från 80-talet! De körde till och med en låt från mitt favoritband Journey!! När klockan var ett och jag återigen trodde det var dags få hemfärd, bar det stället av mot Dropkick Murphy's. (eller ja, vi gick till ett annat ställe vid namn Opium först, men det var så himla trångt att vi skyndade ut efter fem minuter) Jag som alltid trott att det stället alltid är tomt hade helt fel. Det var massa folk och livemusik! På scenen stod ett folkmusikband med elfiol i spetsen och det var helt underbart!  Vi började dansa loss i buggaktiga rörelser och vi hade jättekul! Det vill jag göra om igen!
Nu dags att käka ett äpple innan jag drar iväg på steppdans! Gaaah!!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hur var steppdanskursen??? Är sjukt nyfiken.

2010-01-19 @ 14:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0