Ruiner och annat skojsigt!

Tisdag idag, vilket normalt betyder Ceilidh på The Lot, men idag är ett undantag. Min vänstra fot (inte den som ballade ut förra gången) känns inte helt bra, så jag ska vara en duktig flicka denna gång och inte överbelasta den. Vila är ordet vi söker och det ska jag också göra till torsdag då jag har ännu en steppdansklass och möjligen också fredag, då det är än stor ceilidh som jag gärna skulle vilja gå på. Får se hur foten mår helt enkelt!
Steppdansen var jätterolig! Jag hade visserligen inte bra skor, kände mig ungefär som storfot i mina grova kängor. Har därför köpt nya enbart för Ceilidhs och steppdansen. Plus inlägg för att det ska vara lite mjukare vid nedtramp. Man blev verkligen trött efter en timmes skuttande upp och ned! Jag var dessutom den enda nya eleven (vi är sex totalt), de andra har gått en termin förut. Även den yngsta, då de andra är närmare femtio. Men,men, det är lika roligt för det! När jag var påväg dit fick jag lite problem dock. Hittade inte bussen jag var tänkt att ta, så jag sprang fram och tillbaka längs med Princes Street innan jag gav upp, tog en taxi och kom femton minuter försent. De hade inte riktgt kommit igång när jag väl anlände med andan i halsen, så det var ju toppen! Fick en vägbeskrivning hur jag skulle komma tillbaka igen och det visade sig att jag kunde ta buss 11 som helt fräckt passerar McDonald Road där jag bor. Kunde alltså ha tagit den redan från början, men jag följde instruktioner som dansläraren givit mig, så så var det med det.
I helgen åkte jag och Pascalle, plus hennes bror som kommit på besök, upp till högländerna. Vi tog en tur västerut, mot Loch Lomond som skulle bli sista stoppet innan vi skulle vända om och åka hem. Vi såg bland annat slottet som Monty Python gänget hade i filmen The Holy Grail, därav fotot med kokosnötterna (som jag inte hade, så man får ha lite fantasi). Förövrigt var det ett urvackert slott som låg vid foten av en Loch, som såg så himla mystiskt vacker ut när dimman rullade in när solen var påväg ner bakom kullarna. Otroligt vackert!
INu dags för mig att plugga lite, till IELTS-testet, innan jag ska träffa Pascalle, Artur och Ming-Ming för en spelkväll! Tydligen inns det en pub bortom South Bridge som annordnar sällskapsspelskvällar. Hur mysigt låter inte det? Anledningen till att det blev spelkväll för oss alla var att när jag sa att jag inte kunde komma ikväll blev alla i gruppen besvikna och ville inte heller gå. Kändes faktiskt rätt sött! Oh-oh! Fick finaste komplimangen förra veckan under tisdags Ceilidhen, ett italienskt par kom fram till mig och bad mig hjälpa dem genom en dans, för de ansåg att jag ju kunde det så bra! :D
Igår samlades vi förövrigt i vårt kök och kollade på Braveheart. Älskar den filmen!

(klipper-klapperi)

Lokalt band kallat Rantum Scantum på en pub vi gick till i lördags.

Utsökt vy från Kilchurn Castle.

 

 


Kommentarer
Postat av: McEwen

hehe shit va kul :-) om jag och niklaus hade vart kvar kunde vi hållt uppvisning själva säkert ;-)

2010-01-20 @ 22:45:47
Postat av: Moa

Du är fantastisk. :)

Vart är du och vad gör du vecka 14? Får jag möjligen göra en liten visit då? Har påsklov (tro det eller ej!?!) då. Visserligen inte ett pluggfritt sådant, men vad spelar det för roll - ska från Uppsala den veckan i alla fall och tänkte att substitutet får bli Örebro och Skottland. Vad tror du om det? :) Ska fortsätta med min latinkurs nu (anatomi, puuh... svettigt att lära sig hela kroppen på latin hörru du, fast kul också! Ska lära dig allt jag kan sen, oavsett om du vill eller inte, och förväntar mig detsamma från dig gullet!;))

Puss, kram och kärlek!

Postat av: Hannah

Men vad är detta? Har du slutat uppdatera? Fy! Jag (och McEwen) kräver mer bloggande! (Och hoppas att allt är bra med dig och din stackars fot)

2010-02-02 @ 13:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0